b_32874_national_theatre_of_greece-1

    Τρεις ξεχωριστές παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου επιστρέφουν τον Οκτώβριο

Τρεις παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου,
που ξεχώρισαν την περσινή θεατρική
περίοδο, επιστρέφουν τον Οκτώβριο, με
ανανεωμένες διανομές, στο πλαίσιο του
Καλλιτεχνικού Προγράμματος 2025-26, που
φέτος εμπνέεται από τη _Γλώσσα _και το
δίκτυο που αυτή διαμορφώνει. Τρεις
διαφορετικοί σκηνικοί κόσμοι, τρεις
ξεχωριστές θεατρικές γλώσσες, που
αναμετρώνται με τις αντιφάσεις, τις
προσδοκίες, τις ματαιώσεις, τις λαχτάρες,
την τραγική αλλά και την κωμική πλευρά
της ανθρώπινης ύπαρξης.

ΦΑΟΥΣΤ του Γιόχαν Βόλφγκανγκ φον Γκαίτε,
σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, ΤΡΕΙΣ
ΑΔΕΛΦΕΣ του Αντόν Τσέχωφ, σε σκηνοθεσία
Μαρίας Μαγκανάρη και Η ΚΑΡΥΑΤΙΔΑ! του
Γιώργου Καπουτζίδη, σε σκηνοθεσία
Κατερίνας Μαυρογεώργη.

ΦΑΟΥΣΤ | PHOTO CREDIT: ΧΡΉΣΤΟΣ ΣΥΜΕΩΝΊΔΗΣ

Η βασισμένη στον _Φάουστ_ του Γκαίτε
ομώνυμη παράσταση, σε σκηνοθεσία Άρη
Μπινιάρη επιστρέφει στις 8 Οκτωβρίου και
για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων,
στην Κεντρική Σκηνή του Κτηρίου Τσίλλερ.
Ένα περιπετειώδες ψυχικό ταξίδι στις
ανεξάντλητες πτυχές ενός ήρωα που
αποτελεί διαχρονικά σύμβολο της
ανθρώπινης εξερεύνησης, των ηθικών
διλημμάτων, του υπαρξιακού αδιεξόδου.

ΦΑΟΥΣΤ | PHOTO CREDIT: ΧΡΉΣΤΟΣ ΣΥΜΕΩΝΊΔΗΣ

Ο Φάουστ έρχεται σε επαφή με την
ψυχοθεραπευτική διαδικασία, σε μια
αγωνιώδη καταβύθιση στο ανεξερεύνητο
μέχρι τώρα ασυνείδητό του. Το ψυχικό,
όμως, αυτό ταξίδι έχει «σατανικές»
προεκτάσεις. Οι κρυφές δυνάμεις της
ανθρώπινης ψυχής, οι ασυνείδητες
επιθυμίες και τα καταπιεσμένα ένστικτα,
οι φόβοι και οι ενοχές, που
κατοικοεδρεύουν στο ψυχικό του
υπογάστριο, τον προ(σ)καλούν σε έναν
πρωτόγνωρο αγώνα με τον σκιώδη αυτόν
κόσμο. Και είναι ακριβώς αυτές οι σκιές,
αυτό το περιφρονημένο κομμάτι της
ύπαρξης, που θα τον οδηγήσει στη
μεγαλύτερη ιδεώδη και συνάμα
θρησκευτική εμπειρία: τον έρωτα.

Η παράσταση προτείνεται για θεατές άνω
των 16 ετών.

Η ΚΑΡΥΑΤΙΔΑ! | PHOTO CREDIT: ΕΛΊΝΑ ΓΙΟΥΝΑΝΛΉ

Την ίδια ημέρα, στις 8 Οκτωβρίου,_ Η
ΚΑΡΥΑΤΙΔΑ!_, η σατιρική κωμωδία του
Γιώργου Καπουτζίδη, σε σκηνοθεσία
Κατερίνας Μαυρογεώργη, επιστρέφει πιο
ανελέητη από ποτέ, στη νέα της πλέον
στέγη, το θέατρο Κάππα. Μια ανατρεπτική
κωμωδία, αφιερωμένη στη μεγαλειώδη και
ιστορική ικανότητα του πολύπαθου αυτού
τόπου, να μπλέκει μόνιμα σε
κωμικοτραγικές περιπέτειες.

Η ΚΑΡΥΑΤΙΔΑ | PHOTO CREDIT: ΕΛΊΝΑ ΓΙΟΥΝΑΝΛΉ

Σε περίπου μισή ώρα από τώρα, πρόκειται
να πραγματοποιηθεί η πολυαναμενόμενη
συνέντευξη Τύπου. Τρεμάμενα
δημοσιογραφικά δάχτυλα αναμένουν να
πατήσουν το record σε κάμερες. Σήμερα, μετά
από αιχμαλωσία δεκαετιών ολόκληρων στο
Βρετανικό Μουσείο, η αιθέρια Καρυάτιδα, η
χαμένη έκτη αδερφή, το απαστράπτον
σύμβολο ενός ολόκληρου πολιτισμού,
επιστρέφει ανέλπιστα στην πατρίδα! Σαν
άλλη αγαπημένη φίλη, θεία, χαμένη ξαδέρφη
από το εξωτερικό, την περιμένει όλη η
χώρα με τεράστια προσμονή. Η υποδοχή της,
όμως, δεν θα είναι όπως τη φανταστήκαμε,
όπως τη σχεδιάσαμε, όπως την
ονειρευτήκαμε. Όχι. Η υποδοχή της
Καρυάτιδας από τη μαμά της, την Ελλάδα,
είναι κωμωδία. Ξεκαρδιστική μεν,
αμείλικτη δε.

ΤΡΕΙΣ ΑΔΕΛΦΕΣ | PHOTO CREDIT: ΜΑΡΊΑ ΤΟΎΛΤΣΑ

Τέλος, στις 10 Οκτωβρίου κάνει πρεμιέρα,
στην Πλάγια Σκηνή του Κτηρίου Τσίλλερ, το
αριστούργημα του Αντόν Τσέχωφ, _”Τρεις
αδελφές_”, σε σκηνοθεσία Μαρίας
Μαγκανάρη. Ένα έργο για την προσδοκία,
τον χρόνο και τη μνήμη, μα κυρίως για την
αναζήτηση μιας «Μόσχας» που βρίσκεται
πάντοτε εκεί όπου δεν είμαστε εμείς.

ΤΡΕΙΣ ΑΔΕΛΦΕΣ | PHOTO CREDIT: ΜΑΡΊΑ ΤΟΎΛΤΣΑ

Τρεις αδελφές – μια οριζόντια διάταξη της
γενιάς. Τρεις γυναίκες δεμένες με την πιο
στενή συγγένεια, καταδικασμένες να ζουν
χωριστά: Η Όλγα θα είναι πάντα η
πρωτότοκη, και γι’ αυτό θα ζει στο
παρελθόν. Η Μάσα θα αναμετριέται με το
παρόν, γιατί είναι η μεσαία. Και η Ιρίνα, η
μικρή, θα ονειρεύεται το μέλλον.
Καθημερινές τελετουργίες συναναστροφής,
επέτειοι και γιορτές, φιλοσοφικές
συζητήσεις και σχέδια, γεννήσεις και
καταστροφές, έρωτες και απορρίψεις,
αφίξεις και αναχωρήσεις, και κυρίως
ματαιώσεις στα χέρια του Τσέχωφ γίνονται
ένα πολύτιμο, συχνά κρυπτικό έργο, που
οδηγεί με υποδόριο χιούμορ τους ήρωες
και τις ηρωίδες του από την ακραία χαρά
στην απόλυτη απελπισία.

Μέγας Χορηγός

FOLLOW US [5] [6] [7] [8]

ΜΟΙΡΑΣΕ ΤΟ