ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΣΤΟΥΣ ΜΟΥΣΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΛΥΡΙΚΗΣ ΣΚΗΝΗΣ

Συνάδελφοι,

Ο ΠΜΣ εδώ και δεκαετίες με μια αγωνιστική και διεκδικητική γραμμή έχει συμβάλει σε μεγάλο βαθμό στην ανάπτυξη των δημόσιων μουσικών συνόλων και των δικαιωμάτων των μουσικών που τα στελεχώνουν. Μαζί με πολλές δεκάδες μουσικών παλέψαμε για τη δημιουργία νέων μουσικών συνόλων, για να μη διαλυθούν, για να στελεχωθούν παλαιότερα μουσικά σύνολα, να αποκτήσουν σταθερές εργασιακές σχέσεις οι μουσικοί που εργάζονται σε αυτά και για να αυξηθούν οι αμοιβές και τα εργασιακά δικαιώματα. Όλα αυτά τα καταφέραμε συσπειρώνοντας τους μουσικούς απέναντι στην πολιτική υποβάθμισης των πολιτιστικών υποδομών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων τους, που ακολουθούν όλες οι Κυβερνήσεις μέχρι σήμερα.

Μπροστά μας έχουμε το σημαντικό και δύσκολο καθήκον να υπερασπίσουμε τα εργασιακά δικαιώματα της νέας γενιάς μουσικών που δεν έχουν μια σταθερή εργασιακή σχέση. Η μεγάλη οικονομική κρίση του 2009 χτύπησε σε μεγάλο βαθμό τις συλλογικές κατακτήσεις που καταφέραμε την προηγούμενη από την κρίση δεκαετία, με ανάπτυξη των μουσικών συνόλων και μονιμοποίηση των μουσικών τους. Σήμερα έχουμε πληθώρα μουσικών με σπουδές σε Ελλάδα και Εξωτερικό, που παρά τις ικανότητές τους και την ανάγκη ενός μεγάλου κοινού για Πολιτισμό υψηλού επιπέδου, δεν μπορούν να επιβιώσουν από την Τέχνη που εξασκούν και στην οποία έχουν αφιερώσει τη ζωή τους.

Η ΕΛΣ είναι το μοναδικό Λυρικό Θέατρο της Χώρας μας και μάλιστα με ένα νέο εμβληματικό κτίριο και μια μεγάλη μουσική παραγωγή. Με χρηματοδότηση από το «Ίδρ. Σ. Νιάρχος» κάνει παραγωγές εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ με διεθνείς αστέρες του Λυρικού Θεάτρου, ενώ συγχρόνως για τους μουσικούς που συμμετέχουν στις παραγωγές της επικαλείται οικονομικά προβλήματα που την υποχρεώνουν σε συρρίκνωση αμοιβών και δικαιωμάτων

Στην παρέμβαση του Σωματείου μας για την υπεράσπιση αυτών των δικαιωμάτων των μελών μας η στάση της Διοίκησης ήταν προκλητική. Αρνείται από το Μάρτη του 2021 να συναντηθεί με το Σωματείο μας, ακόμα και να απαντήσει στις επιστολές και τα αιτήματα μας. Προσπαθεί να διαχωρίσει τους εργαζόμενους και να φέρει απέναντί μας τα Σωματεία τους. Σε τελευταία επιστολή του Καλλιτεχνικού Διευθυντή της ΕΛΣ γίνεται επίθεση στον ΠΜΣ. Εκεί που δε μας αναγνώριζε τη δυνατότητα να εκπροσωπήσουμε τα μέλη μας, τώρα μας κάνει υποδείξεις για το πώς πρέπει να συνδικαλιζόμαστε. Παρουσιάζει την ΕΛΣ ωσάν να προσπαθεί να βοηθήσει και να ενισχύσει τους μουσικούς ενώ ταυτόχρονα ένας υποτιθέμενα παρωχημένος συνδικαλισμός την εμποδίζει. Αναφέρει ότι σύμφωνα με το νόμο δεν μπορεί να υπογράψει ΣΣΕ με τον ΠΜΣ, παρά μόνο με τα επιχειρησιακά Σωματεία, πλην εξαιρέσεων, αλλά σε καμιά περίπτωση με το Σωματείο μας. Πάει ακόμα παρακάτω λέγοντας μας ότι ο νόμος επίσης καθορίζει ότι συνομιλητής της ΕΛΣ είναι η ΠΟΘΑ και όχι ο ΠΜΣ. Με αυτό τον τρόπο προσπαθεί να απαγορεύσει στο Σωματείο μας να εκπροσωπεί τα μέλη του και φέρνει σε αντιπαράθεση τα Σωματεία και τα αιτήματα τους.

Αυτούς τους νόμους προσπάθησε να τους επιβάλει στην πράξη η ΕΛΣ φέρνοντας για πρώτη φορά ισχυρή αστυνομική δύναμη σε κινητοποίηση εργαζομένων έξω από της εγκαταστάσεις της Λυρικής. Ακόμα και το σιντριβάνι και τις ηχητικές εγκαταστάσεις του επιστράτευσαν για να καλύψουν τις φωνές μας. Το πιο ενδιαφέρον όμως για τους νόμους που ισχύουν μόνο στη Λυρική, είναι ότι στελέχη του ΚΠΙΣΝ ζήτησαν να σταματήσουμε τη διακίνηση των ανακοινώσεων μας, γιατί απαγορεύεται από τον κανονισμό!!!

Τελειώνοντας την επιστολή του προς τους μουσικούς της Ορχήστρας της Λυρικής, ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής, δείχνοντας ότι και ο ίδιος δεν έχει εμπιστοσύνη στα επιχειρήματα των πέντε σελίδων, ζητά να κοιτάξουν τη δουλειά τους, γιατί ο ίδιος προσωπικά (!) συνέβαλε στη διατήρηση της εργασίας τους, της υγειάς τους και του μισθού τους στην προηγούμενη περίοδο.

Με αυτά τα υπονοούμενα και την παραποίηση της πραγματικότητας η Διοίκηση της ΕΛΣ προσπαθεί να κρύψει τα παρακάτω.

  • Μέσα στην πανδημία βρήκε την ευκαιρία να επιβάλλει τη λειτουργία της GNO TV με κουρεμένα τα συγγενικά δικαιώματα των μουσικών που δεν έχουν σταθερές εργασιακές σχέσεις και συμμετέχουν στις παραγωγές της. Στις περισσότερες περιπτώσεις η παραχώρηση της άδειας χρήσης έγινε χωρίς πρόσθετη αμοιβή και σε λίγες περιπτώσεις ήταν σε εξευτελιστικά επίπεδα. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση που για παραγωγή της ΕΛΣ για το Μezzo, οι έκτακτοι μουσικοί της Ορχήστρας πήραν την υποδεκαπλάσια αμοιβή από αυτή που έδωσαν στους μόνιμους μουσικούς της.

  • Επιβάλλει 5ωρες πρόβες στις ατομικές συμβάσεις των μουσικών της Εναλλακτικής Σκηνής σε αντίθεση με τις 3ωρες πρόβες των μονίμων μουσικών της.

  • Προωθεί τις διάφορες εργολαβικές εταιρείες και τις συμβάσεις έργου για να απαλλάσσεται από τις ευθύνες και τα δικαιώματα που προκύπτουν από τη μισθωτή εργασία.

  • Ακόμα και όταν κάνει ατομικές συμβάσεις εργασίας προβλέπει πολύ χαμηλότερες αμοιβές σε σχέση με τις συμβάσεις έργου για να επιβάλει την πολιτική κατάργησης των εργασιακών δικαιωμάτων.

  • Κάνει συμβάσεις εκ περιτροπής εργασίας στους μουσικούς και όχι ορισμένου χρόνου όπως στο υπόλοιπο προσωπικό της ΕΛΣ, για να δίνει την ελάχιστη δυνατή αμοιβή και φυσικά, μόνο για τις ημέρες εργασίας. Το ποσό των 1724€/μήνα είναι πολύ μακριά από την πραγματικότητα που ευαγγελίζεται ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής

Τέλος οι προτάσεις για αυξήσεις που παρουσιάζει ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής δεν ήταν αποτέλεσμα των προθέσεων του, αλλά αντίθετα αποτέλεσμα της κινητοποίησης πολλών δεκάδων μουσικών που συμμετέχουν στις παραγωγές της Λυρικής και της μεγάλης πίεσης που άσκησαν ο Σύλλογος μας και τα επιχειρησιακά Σωματεία σας

Σας καλούμε να στηρίξετε τον αγώνα των νέων μουσικών για εργασιακές σχέσεις και δικαιώματα που να καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες μας. Ο Σύλλογος μας θα μπει μπροστά για την υπεράσπιση της αξιοπρέπειάς μας και της ζωής μας. Σε αυτό τον αγώνα σας θέλουμε δίπλα μας.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ

ΜΟΙΡΑΣΕ ΤΟ

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on tumblr