SENNHEISER DIGITAL 6000 ΣΤΗ ΣΚΗΝΗ ΣΤΟ HALFTIME SHOW ΤΟΥ SUPER BOWL
Το σύστημα που προσέφερε αξιόπιστο ασύρματο ήχο σε πάνω από 100 εκατομμύρια τηλεθεατές.
Η μετάδοση έγινε από το Fox σ’ ένα διεθνές τηλεοπτικό κοινό που ξεπερνούσε τα 100 εκατομμύρια. Αυτή τη χρονιά το Super Bowl Halftime Show φιλοξενήθηκε στο Hard Rock Stadium στο Μαϊάμι. Παρόλο που η διάρκεια του show ήταν περίπου 14 λεπτά, η προετοιμασία και η τεχνική υποστήριξη ήταν δύο τεράστια projects. Σύμφωνα με τα νούμερα που δημοσίευσε το κανάλι FOX, αυτή τη χρονιά το Halftime Show ξεπέρασε σε τηλεθέαση ακόμη και τον αγώνα καθαυτό με συνολικά 104.1 εκατομμύρια τηλεθεατές σε όλο τον κόσμο.
Το ασύρματο σύστημα Sennheiser’s Digital 6000 ήταν η επιλογή της κορυφαίας performer Shakira καθώς και του καλεσμένου της στο show Bad Bunny. Η ATK Audiotek ήταν υπεύθυνη για το σχεδιασμό του ήχου για τις εκδηλώσεις πριν τον αγώνα, τα μικρόφωνα των διαιτητών και για τοHalftime Show του 23ου στη σειρά Super Bowl.
Όλα τα χέρια στα decks
Ακριβώς πριν το ημίχρονο, υπήρχε μεγάλος ενθουσιασμός στο παιχνίδι, καθώς οι Kansas City πέτυχαν μια δραματική επιστροφή φτάνοντας το σκορ στο 10-10. Μόλις ολοκληρώθηκε το δεύτερο τέταρτο, η ομάδα του Halftime Show είχε περίπου έξι λεπτά στη διάθεσή της για να στήσει και συναρμολογήσει όλη τη σκηνή. Τα συστήματα κεραίας για τα ασύρματα μικρόφωνα είχαν εγκατασταθεί εκ των προτέρων είτε στο πλάι κατά μήκος του τοίχου του γηπέδου είτε πίσω από τους πάγκους των ομάδων.
«Στο συγκεκριμένο show δεν μιλάμε για ένα παραδοσιακό περιβάλλον συναυλιών όπου μπορείτε να βάζετε τις κεραίες στο πλάι της σκηνής όπου είναι σχετικά κοντά στον ερμηνευτή”, επισημαίνει ο Gary Trenda, Υπεύθυνος RF Technician για τα επαγγελματικά ασύρματα συστήματα (PWS)Orlando, FL. “Εφαρμόσαμε τις κεραίες στα περιθώρια και τις κατευθύναμε στο σημείο όπου θα βρισκόταν η σκηνή. Τότε χρησιμοποιήσαμε ένα σύστημα RF-over-fiber για να συνδεθούμε πίσω στους δέκτες, οι οποίοι βρίσκονταν σε ένα δωμάτιο rack. “
Για το Halftime Show, οι ασύρματοι δέκτες τοποθετούνται συνήθως σε μεγαλύτερη απόσταση απ’ ότι σε μία τυπική ροκ συναυλία, δεδομένου ότι η σκηνή είναι προσωρινή και πρέπει να αποσυναρμολογηθεί μετά από μόλις 14 λεπτά. Επομένως, το ασύρματο σύστημα πρέπει να δουλέψει άψογα – παρά το γεγονός ότι δεν βρίσκεται κοντά στη σκηνή. “Σε μια τέτοια εμφάνιση, η αξιοπιστία είναι κρίσιμη”, λέει ο Trenda. “Πρέπει να πάρουμε το σήμα σε μεγαλύτερη απόσταση και πραγματικά πρέπει να είμαστε απόλυτα προσεκτικοί.”
Η Sennheiser προσφέρει αυτή την εμπειρία σε εκατομμύρια fans
Για τη Shakira και τον Bad Bunny, η ομάδα RF ανέπτυξε τέσσερα κανάλια Sennheiser Digital 6000 ασύρματα – τρία ξεχωριστά κανάλια μικροφώνου για τη Shakira και ένα για τον Bad Bunny. Η Shakira τραγούδησε αρκετά τραγούδια μέσω ενός πομπού χειρός SKM 6000 και μιας δυναμικής καρδιοειδούς κάψας MD 9235. πριν από την είσοδό του Bad Bunny, ο οποίος επίσης τραγουδούσε μέσα από ένα SKM 6000 – σε χρώμα κίτρινο νέον, σε συνδυασμό με μία χαρακτηριστική κόκκινη MD 9235 κάψουλα.
“Αυτό είναι το δεύτερο Super Bowl μου που χρησιμοποιώ ψηφιακά συστήματα της Sennheiser, και η εμπειρία μας έλεγε ότι ακόμα και σε ένα περιβάλλον φορτωμένου RF, είναι ένα πολύ αξιόπιστο σύστημα μικροφώνων”, λέει ο Trenda. Όπως θα περίμενε κανείς, το περιβάλλον RF στο Super Bowl είναι δύσκολο: “Στην περιοχή του σταδίου μόνο, υπάρχουν πιθανώς 500 συχνότητες μικροφώνων και συστημάτων τύπου IEM – έτσι πραγματικά προσπαθούμε να εστιάσουμε στα μικρόφωνα που μας ενδιαφέρουν και φιλτράρουμε οτιδήποτε άλλο. Αυτός είναι ο λόγος που εφαρμόσαμε φίλτρα 6 MHz με κοιλότητα συντονισμένα μπροστά από τους δέκτες Sennheiser. Τα φίλτρα είναι συντονισμένα ειδικά για τις συχνότητες που χρησιμοποιούσαμε για αυτό το μικρόφωνο. “
Με 23 έξοχες εμφανίσεις Super Bowl στην ιστορία τους, η προετοιμασία είναι το κλειδί για την ATK Audiotek. Μεταξύ πολλών άλλων δραστηριοτήτων που πραγματοποιούνται, διεξάγεται έρευνα γύρω στον Σεπτέμβριο, κατά την οποία μία ειδική ομάδα φτάνει στο χώρο του γηπέδου για να εξετάσει το τοπικό περιβάλλον RF. Ο συντονισμός RF γίνεται από τους συντονιστές συχνότητας συμβάντων NFL (EFCs). Ο επικεφαλής EFC Loren Sherman καθορίζει τις συχνότητες για την εμφάνιση του ημιχρόνου, ώστε να μπορεί να πραγματοποιηθεί κάθε διάσταση των εμφανίσεων. Όλες οι ομάδες φτάνουν στην εγκατάσταση 15 ημέρες πριν από την ημέρα του παιχνιδιού και στη συνέχεια διαθέτουν χρόνο για τις πρόβες. Αυτή τη χρονιά, οι ATK και PWS έτρεξαν τρεις φορές όλες τις πρόβες του Show Halftime και κάθε φορά σκάναραν προσεκτικά το περιβάλλον RF για να είναι σίγουροι για την ομαλή λειτουργία του.
Υποστήριξη που μετράει
Σε μια τέτοιου μεγέθους διοργάνωση, όπως είναι το Super Bowl, οι ομάδες RF αντιμετωπίζουν αναπόφευκτα προκλήσεις της τελευταίας στιγμής. Σ΄ αυτή την περίπτωση, η τάση των καλλιτεχνών να χρησιμοποιούν φανταχτερά μικρόφωνα έπρεπε να συνυπάρξει με πομπούς ευθυγραμμισμένους με τις σωστές συχνότητες. Ο Trenda εξηγεί: “Είχαμε ένα μαύρο μικρόφωνο, το οποίο ήταν ζωγραφισμένο με μεταλλικό κόκκινο χρώμα και ένα άλλο με χρυσό, αλλά οι πομποί βρίσκονταν σε μια περιοχή συχνοτήτων που δεν μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε στο Super Bowl. Έτσι, κάλεσα τη Sennheiser και μπόρεσαν να στείλουν πομπούς χειρός που ήταν ακριβώς αυτό που χρειαζόμασταν για την παράσταση. Στη συνέχεια αλλάξαμε τα κελύφη σε εντελώς διαφορετικούς πομπούς. Η υποστήριξη από τη Sennheiser ήταν γρήγορη και αξιόπιστη.
Ο κ. Brett Valasek, Γενικός Διευθυντής της ATK Audiotek, εκθιάζει την ποιότητα, την αξιοπιστία και την υποστήριξη που παρέχει η Sennheiser, προσθέτοντας: “Έχουμε κάνει πολλές συναυλίες με το Sennheiser Digital 6000 και είναι ένα προϊόν που εμπιστευόμαστε”, λέει. “Ήμασταν πολύ χαρούμενοι που τόσο η Shakira όσο και ο Bad Bunny χρησιμοποίησαν το Digital 6000s – είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με τη δύναμη RF και τη σαφήνεια του ήχου. Όσον αφορά τις προκλήσεις της συχνότητας του πομπού μας, είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που η Sennheiser ήταν σε θέση να μας στηρίξει σε όλη τη διαδικασία. Αξίζουμε πραγματικά τη σχέση μας με τη Sennheiser. “
ι πομποί Sennheiser SKM 6000 με τις κάψες MD 9235 που χρησιμοποιήθηκαν από τη Shakira και τον Bad Bunny στο Super Bowl LIV Halftime Show.
Τμήμα marketing
Φίλιππος Νάκας ΑΒΕΕΤΕ
τηλ: 210 6686000
fax: 210 6686209
web site: www.nakas.gr